door Herman op 21 jul 2010 20:34
Als ik de foto's bekijk zie ik in de eerste plaats een lekkende klepdeksel pakking en aan de lambdasonde precies een rand met roet. Dat betekent dan dat daar waarschijnlijk de uitlaat lek is en dat is niet goed voor de lambdasonde werking.
Uit uw uitlaat komt duidelijk water en nogal veel roet. Dat water is normaal, moest ge benzine perfekt kunnen verbranden zoud ge alleen water overhouden. Onze motoren doen dat niet dus komt naast het water nog andere rommel uit de uitlaat zoals roet. En dat is bij u nogal veel ja. Uw motor loopt te rijk en ervaring heeft me geleerd dat de lambdasonde meestal de oorzaak is. Uiteindelijk is dat roetprobleem spijtig genoeg niet de oorzaak van uw warme start probleem. Wat doet de batterijspanning nu tijdens een warmestart poging?
Dan dat loszittend stekkertje is waarschijnlijk voor een optie die op uw model niet zit, dat kom je wel meer tegen. De bekabeling is universeel, er blijven altijd wel stekkers over.
Wat mij betreft eerst eens nakijken of de lamdasonde nog wel werkt, of gewoon stekker los trekken en eens zonder sensor rijden.
En voor uw startprobleem de batterijspanning bekijken tijdens starten.
Groetjes, Herman